Penny en Staffordshire Bullterrier på ca 14 mån kom till oss och fick fart på vårt annars lugna liv. Första kvällen var hon lite stressad så vi försökte med aktiveringslekar, promenader, lek i trädgården märgben. Men inget hjälpte utan hon gick in i piranha mode oftast. (ett klassiskt uttryck som används när hundar och valpar får ett plötsligt ryck, blir helt vilda, springer runt i cirklar och nafsar och biter på allt i sin väg.) Även första natten var jobbig hon fick inget lugn i kroppen utan la beslag på sängen, skällde när vi närmade oss och bet efter armar och ben när vi försökte lägga oss. Vi löste det med att sova i skift och Penny var med en av oss i vardagsrummet. Nästa dag var hon trött och somnade i sängen på dagen, så vi kunde ta en tupplur och vila oss också. Nu tröttar vi ut henne med promenad, lek i trädgården, lek inne, innan vi går och lägger oss alla för natten, nu fungerar det. Värmen närmare 30 grader och att hon löper påverkar henne mycket, så en dag ville hon inte äta eller dricka, hon kräktes galla varje gång hon var ute för att kissa. Hemgjord vätskeersättning fick henne att dricka vatten och ett dietfoder fick henne att äta nästa dag och på kvällen var hon pigg som en mört igen. Vilken härlig känsla.


Tennisbollen höll i 15 min sen fick vi plocka bort delarna.

Tuggben håller en dag, bäst för Penny är Kong extremt starka leksaker då hon biter sönder dom flesta vanliga leksaker på 5 minuter. Hon älskar alla som har pip ljud.
Lämna en kommentar